zondag 9 februari 2014

Een chinese drakenlamp

Dit armatuur heb ik via marktplaats gekocht. Het is een draak met een snoertje uit zijn bek. Ik heb er Atelier Angenent glasmozaïek nummer 13 van gemaakt.




 
Ik heb er een klein hangend kapje bij gemaakt in de kleuren rood, oranje, geel. Het is de eerste keer dat ik me beperk tot drie kleuren. Alle voorgaande kappen waren veelkleuriger. Het is maar een klein kapje, maar er zitten wel heel veel stukjes in, zo'n 65. Wat een probleempje was, is dat het kapje in de oorspronkelijke lamp direct aan het snoer hangt. Dat kan eigenlijk niet, want de trekontlasting is niet bedoeld als ophanging.





Daarom heb ik er een kettinkje aan gemaakt. De kap hangt nu aan de poot van de draak.



En ja, dit aparte glasmozaïek heeft al een nieuwe eigenaar!

De trotse nieuwe eigenaar
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten