zaterdag 11 januari 2014

De eerste "productielampen"

Voor de productie heb ik al twee wandlampen gemaakt. 

De eerste lamp is een Jugendstill armatuur met twee kapjes van eigen makelij.

Glasmozïeklamp nummer 6



De tweede is een aardig kitscherig wandlampje dat ik zonder kap heb gekocht bij de kringloopwinkel.


Glasmozïeklamp nummer 7


Het grappige van de tweede lamp is dat is, dat ik wat onderdelen van de lamp vervangen heb door onderdelen van een andere lamp die ik ooit gesloopt heb. De dikke natuurstenen kraal die er onder hangt, hoort helemaal niet bij deze lamp. Nu wel natuurlijk.....

Behalve het kapje moet je nog best veel doen met zo'n armatuur. Bij armatuur 1 ontbrak de muurbeugel, die moest ik er dus bij maken. En koperen schroefjes kopen. Het snoer was zwart, en ik vind dat er goud bij moet. Dus die heb ik vervangen.

Ook lampje 2 heeft een nieuw snoer.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten